onsdag, mars 21, 2007

Massa nytt!

Jag var ju på träff i Ö-vik i helgen och det skapade ju som vanligt massa ha-begär! Nu har jag bestämt mig för att köpa en Cuttlebug! Provade både Revan och Buggen och jag måste säga att Buggen var överlägset bäst, sen att den är mer än hälften så dyr gör ju sitt.

Först visste jag inte hur jag skulle kunna motivera ett köp för sambon då jag bara haft min QK några månader, men sen kom jag på det. Jag berättade först om Revan, hur snygg den är men känns lite plastig och ostadig och är dyr! När han hörde priset stängde han av öronen! ;-) Men då berättade jag om den illgröna Cuttlebuggen och hur billig den är och det sa han inget om. ;-)

Det blev en hel del layouter gjorda på träffen också, närmare bestämt 5 st!

På den första har jag testat QK Washington, supersnyggt, men lite jobbigt! Har även använt mina Biggest board flourishes från Fancy Pants och en pil stansad i dekorgummi med Revan. Fick även låna Lindas lace-die och en sån måste jag ha!

Den andra gjorde jag till skissutmaningen, använde mig av band istället för pappersremsor bakom kortet. Har även använt mina nya thickers från American Crafts.


Den tredje har jag gjort efter en skiss jag ritat själv. Karin ville ha något att jobba efter så jag ritade en skiss och då var jag ju tvungen att prova den också. Har stansat ut den stora blomman med Revan, titeln är Blossom mini som jag lånade av Ida, overlay från Hambly studios.


På den fjärde layouten vågade jag sätta grommets i fotot! Har använt QK Typist och Spicy chicken, på titeln har jag målat på MM Speciality glaze - Pearl. Pappren är de härliga Choccolate bunny från Rusty pickle.


Den femte och sista layouten jag gjorde på träffen använde jag mig också av pappren från Rusty pickle, de är underbara! Titlen är QK Typist igen, siffrorna Vixen och flourisharna är stansade i Revan. Overlay från MME på det tredje fotot. Till titeln lånade jag Kickis Cuttlebug och stansade ut nästan hela titeln på en gång! Man kan köra 9 QK dies i en stansning!



Den sista layouten gjorde jag idag, det skulle vara en scraplift av lilys/Maries härliga Lycka, men det blev nog mer en CASE. Har länge funderat på hur jag skulle göra med detta foto och när jag såg hennes layout föll bitarna på plats.

2 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

ÅH! Jag tappade andan! Helt makalöst underbar layout du fick till av inspiration från min layout!
Wow, jag har gåshud på hela kroppen! Så fin och stämningsfull - fotografiet är MAGISKT! Passade perfekt till upplägget! Ljuset genom fönstret, genom gardinen, på solhatten. Koncentrationen på duplot, fötternas placering och klädernas färger. Och du har fångat upp det så fint med e:et, rubriken och texten. Verkligen vackert!

Kul att du skrev att du litat! Du är välkommen att lifta hur många du vill! Jag vill gärna lifta något av dig.
Nu får jag samla ihop mig och titta på dina andra grejer... det blev helt blankt när jag såg denna! :-)

Marie sa...

wow så mycket fint du har gjort, du lyckas alltis så bra med att få fotot i fokus, härligt!