onsdag, januari 31, 2007

Dörrskylt & kläder

Jag har inte orkat scrappa på över en vecka och i morgon åker vi bort över helgen, så då blir det inget heller, men jag har gjort lite annat.

I julas köpte jag en jättefin skylt att ha på dörren, men jag tyckte det var så synd att man bara kunde ha den uppe några veckor. Så jag tog och dekorerade baksidan och vips hade vi en fin skylt som kan hänga på dörren året om. Sen det är bara att vända på den när det blir jul.

Framsidan:


Baksidan:


Ikväll har jag gjort textiltryck på barnens kläder. Jag har använt foamstamps från Panduro (döskallen och prinsesskronan) och gjort egna till texten. För att göra egna köpte jag dekorgummi (2 mm), stansade ut bokstäverna (Vixen såklart) och fäste bokstäverna på en kloss med dubbelhäftande tejp. Superbra tips som jag hittade på Scrappiz!




Trevlig helg! :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

kanonfin dörrskylt och kläderna var ju döläckra! Får nog ta en titt inne hos vår panduroåf här i stan.

Anonym sa...

Hej! Vad har du använt för färg? Jag tycker att den färgen jag har haft till kläder bleks så fort den tvättas! Maila mig gärna: posttillelin@hotmail.com eller skicka mig ett PM på Scrappiz

Anonym sa...

Kul idé med skylt och kläder!
Fint blev det och eget, ingen som kommer ha lika.
www.asamia.blogg.se

Anonym sa...

Snyggt! Bra tips om tryck när det är dags för Frida, så jag lägger det här i minnet. /Belair