tisdag, april 03, 2007

Art journal challenge #6 & #10

Bara 3 kvar så är jag ikapp! Här kommer de två kort jag gjort idag:

#6 - Love, love, love...
Jag har stansat ut ordet love i OH-plast, målat med röd akrylfärg bakom och lagt ett lager Speciality glaze - Clear ovanpå. Tyvärr syns OH-plasten lite dåligt i scanningen. Dekos från Queen & co.

#10 - Note to self

Detta anteckningsblad från Creative imagninations passade ju perfekt till denna utmaning! Har satt på knappar och filat kanterna med nagelfil.
När man bara bråkar med ungarna, jobbet känns tungt och man försummat sina vänner kan det vara bra med en påminnelse att trots det är man BRA!

2 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Love-kortet är jättefint, det är väl synd att scannern inte klarar av att återge overheadplast. Jag hade samma problem med en layout häromdagen. Men jag kan föreställa mig att det är jättefräsigt.

Kul idé att använda ett anteckningsblock! Det hade jag aldrig kommit på! :-) Och du ÄR bra!

Anonym sa...

Du har verkligen jobbat ikapp med utmaningen... jag har också sagt att jag ska börja och det ska jag... jag kommer dock aldrig igång. Får nog ta tag i det nu i helgen!
Fina kort du gjort! // Elin